Blue Flower

Każdy z nas pragnie jak najdłużej zachować idealną sylwetkę i zdrowy wygląd. Często jednak brak czasu uniemożliwia nam kompleksowe dbanie o własny wygląd. Każdego dnia warto jednak poświęcić przynajmniej półgodziny na ćwiczenia, które zapewnią nam odpowiednią sprawność i gibkość.

Jeżeli jesteśmy zwolennikami ćwiczeń w domu każdego dnia możemy wstawać wcześniej i ćwiczyć kręcąc hula hoop, skacząc na skakance lub wykonując ulubione ćwiczenia rozciągające. Dużym powodzeniem cieszą się także ćwiczenia areobowe i aerobikowe. W sieci odnaleźć można ciekawe zestawy takich ćwiczeń, a także filmiki, które zmotywują nas do wykonywania wyczerpujących kombinacji ćwiczeniowych. Ostatnio popularny jest także czterominutowy, interwałowy trening metaboliczny tabata, który gwarantuje maksymalne spalanie zbędnych kalorii jeszcze w klika godzin po zakończeniu treningu! Trening opiera się na następujących zasadach: trwa cztery minuty, podczas których przez 20 sekund wykonujemy największą możliwą liczbę powtórzeń danego ćwiczenia, 10 sekund odpoczynku,a także powtarzania danej sesji ćwiczeń osiem razy. Tabata poprawa zarówno wydolności anaerobową (beztlenową), jak i aerobową, czyli tlenową oraz stymuluje procesy metaboliczne, a co za tym idzie – przyśpiesza spalanie tkanki tłuszczowej. Jest więc idealnym treningiem dla osób ambitnych, które lubią stawiać sobie coraz trudniejsze zadania do wykonania. 

Dla wielbicieli sportu na świeżym powietrzu idealną opcją będą spacery, jogging, jazda na rowerze czy rolkach, a także trening nordic walking. Każdy z tych treningów zapewni organizmowi odpowiednia dawkę świeżego powietrza, dotleni każdą komórkę w naszym ciele i sprawi, że będziemy odporniejsi na przeziębienia, a także pozytywniej nastawieni do życia. Dodatkowo wzmocnimy poszczególne grupy mięśni, a także nadamy naszemu ciału zwinności i sprężystości. Warto więc szukać w sieci inspirujących zestawów ćwiczeń, które urozmaicą nasze codzienne życie dawką optymizmu, a także zapewnią nam na długi czas zdrowie i witalność.